یولداشلار

این وبلاگ جهت ارتباط و هماهنگی بین دوستان ایجاد شده است.

یولداشلار

این وبلاگ جهت ارتباط و هماهنگی بین دوستان ایجاد شده است.

سرفرازان تاریخ

وقتی از اصل و نسب صحبت به میان می آید طوری فارسها قیافه میگیرند و طوری می گویند معلوم نیست ترکها از کجا آمده ان و هزاران حرف بی منطق و بی پایه و اساس  دیگر ، ولی کافیست این افراد  به گذشته و تاریخ ملت های ترک زبان نگاهی بیندازند تا بدانند که ترک زبانان در هر جای  کره خاکی که باشند چه قشقایی باشند یا تر کیه ای یا آذری یا... «همیشه سرفرازان تاریخ بوده ان و در برابر هیچ قدرتی سر فرود نیاورده اند» نظرات دانشمندان و سیاست مداران در طول تاریخ شاهد محکمی بر این ادعا می باشد.

1-Donaldson

ترک ها 2000 سال است که سرباز حرفه ای می باشند. شغل واقعی ترک ها سربازی می باشد. شغل اصلی تمامی ترک ها سربازی می باشد. از هر ارتشی در دنیا بپرسد جواب خواهند داد که مقاومت در برابر ترک ها به هیچ عنوان کار ساده ای نیست.

2- Mary Wortley Montagu (نویسنده و همسر سفیر بریتانیا در دربار عثمانی)

بهترین ارایش زنان ترک، ترک بودنشان می باشد. زنان ترک با جواهرات زیبا نشده بلکه جواهرات را زیباتر نشان می دهند چرا که هر زن ترک خود یک جواهر بسیار زیبا می باشد.

3- M. Montecuccoli (فرمانده اطریشی)

ترک ها شجاعانه مردن را به خوبی یاد گرفته اند و من نیز آنقدر تجربه دارم که بدانم که چنین ملتی تسلیم را هرگز بر نمی تابد. من می توانم لشکرهای بیشماری را تشکیل داده و به جبهه ها ببرم ولی در برابر ترک ها ناتوان می مانم. ترک ها با تاسی و افتخار به نیاکان خود شکست ناپذیر می گردند. برای شکست دادن ترک ها بایستی ابتدا تاریخ آنها را شکست دهیم.

4- Napoleon Bonaparte

عظمت انسان ها از دو عامل نشات می گیرد: جسارت مردان و نجابت زنان. در کنار این دو عامل عنصر دیگری است که انسان را به عظمت واقعی می رساند و آن عشق به وطن و عدم تردید در فدا نمودن جان در راه وطن می باشد. ترک ها دارای تمامی این عناصر بوده و به همین دلیل است که شما می توانید یک ترک را بکشید ولی هرگز نمی توانید وی را شکست دهید.

5- Pierre Loti (نویسنده فرانسوی)

یک ترک هیچ نوع رفتار تصنعی نداشته و اصالت ذاتی دارد. این هدیه ای است ذاتی که طبیعت به ترک ها داده است.

6- Tasso (شاعر ایتالیایی)

از ترکان می گویم. از آنها که هنگام هجوم به دشمن به گردباد می مانند و به دریا و رعد. از آنان که در برابر دوست و دربرابر دشمن بی سلاح به نسیم می مانند و برکه ای زلال. تبدیل این برکه به دریا و نسیم به گردباد، نیست کار انسان عاقل.

7- THIERS (روزنامه نگار، مورخ و سیاستمدار فرانسوی)

حتی اگر دولت ترکی در تاریخ وجود نداشت باید ایجاد می گردید.

8- William Martin (نویسنده انگلیسی)

بی تردید ترک ها بهترین ملت ها برای دوستی می باشند. اگر می خواهید طعم واقعی مهمان نوازی را حس کنید به روستاهای اصیل ترک که هنوز تحت تاثیر بیگانگان قرار نگرفتند بروید.

9- Decamps (نقاش فرانسوی)

با قلم می توان چهره زیبای ترک، اندام قدرتمند او، لباس پرزرق و برقش، رفتار ظریف او، خنده پر وقارش و نیز غرش همچون شیر وی را ترسیم نمود.ولی ترسیم اصالت یک ترک غیر ممکن می باشد. این اصالت مانند نور ماه قابل دیدن است ولی قابل ترسیم نیست.

10- Max Muller (زبانشناس المانی)

با دقت در زبان ترکی می توان فهمید که این محصول نبوغ بشر، معجزه ای بس بزرگ می باشد.

نظرات 4 + ارسال نظر
امین عباس زاده شنبه 17 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:48 ب.ظ http://bizim-sozlar.mihanblog.com

سالام عزیز دوستوم.
من امینم سیزون سایتوزی گورمکدن چوخ شاد اولدوم چونکو بو قدر گوزل کولتوروموز ایچون چالیشیسینیز بونا گوره من سیزون وبلاگوزی اوز وبلاگیمدا لینک ائلمک ایستیرم.لطفا سیز ده منیم وبلاگیمی لینک ائلیوز
ساغ اولون.
لطفا لینک ائلدیکتن سونرا منی خبردار ائلیون و سیزی وبلاگیمیزا دعوت ائلیوک.

کرامت نظری جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:57 ب.ظ http://karamatnazari.blogfa.comشکوه ایل قشقایی

ضمن تشکر از مطالب جنابعالی و حس وطن پرستی زیبایتان.

وبلاگ اینجانب به نام شکوه ایل قشقایی در حال برنامه ریزی برای برگزاری یک تور بسیار زیبای گردشگری با عنوان پابه پای قرقاج برای قشقایی ها به خصوص جوانان از سرچشمه رودخانه قرقاج تا انتهایی ترین مسیر قشقایی نشین آن (خنج) می باشم که جهت طبیعت گردی، شناخت مناطق دیدنی اطراف قرقاج,کوهها،جنگلها ،آبشارها ،دریاچه ها،جاذبه های طبیعی و خاطرات بزرگان ،آشنایی با مسیرها و گذرگاههای حساس مسیر عبور ایل قشقایی در گذشته ،گدارهای گذر ایل قشقایی و پل های قدیمی،دیدن محل جنگهای ایل قشقایی با قوای انگلیس و برنامه های متنوع ،مفرح ،فرهنگی هنری ، موسیقی ،آواز و موارد متعدد دیگر نیز در بر خواهد داشت. فرصت خوبی است تا علاقه مندان حداقل برای یک بار از نزدیک و به طور طبیعی قرقاج را حس کرده و خاطره خوشی را به خاطرات خود اضافه نموده و ماندگار کنند ، خاطرهای که شاید هیچوقت فرصت تکرار پیدا نکند.
شرایط،زمان،مسیر و نحوه ثبت نام آن به زودی در وبلاگ اینجانب اعلام خواهدشد. خوشحال خواهم شد ضمن اطلاع رسانی به دوستان خود نظرات و پیشنهادات را ارسال فرمائید تا در جهت برگزاری بهتر آن مفید باشد.

با تشکر:کرامت نظری
وبلاگ: شکوه ایل قشقایی
تلفن تماس:09179408943

مجید جمعه 14 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:03 ب.ظ http://mah84.blogfa.com/

سلام وخسته نباشید
وبلاگ خیلی خوب و پر محتوایی دارین دوست عزیز
به نظر من نژادپرستی بدترین کار ممکن تو دنیای امروزه که متاسفانه بدجوری تو ایران رواج پیدا کرده و ما ایرانیا خودمون رو موظف میدونیم که به راحتی به اقوام مختلف در کشور خودمون توهین کنیم و اونا رو از خودمون پست تر بدونیم
درحالیکه وقتی نام بزرگان این مرز و بوم رو بررسی میکنیم میبینیم که از همه قومیتها بودن و برای کشورمون افتخارآفرین شدن
امیدوارم این نژادپرستیها از ایران عزیز ما رخت ببنده و بره تا ما با هم با دوستی و خوبی زندگی کنیم
متاسفانه کسانی هم که با قومیتهای داخلی کاری ندارن به راحتی به قومیتهای خارجی توهین میکنن
دوست عزیز امیدوارم موفق باشی

... چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:16 ق.ظ

من خودم چند تا دوست ترک دارم ...انقدر خرند که حد نداره برید به جای این مزخرفات یه فکری به حال شعور نداشته ی خودتون بکنید....اینو بپزیرید که بعضی قومیت واقعا ذاتشون مشکل داره مثل یهود و...

بهترین جوابی که میتوان برای شما داد اینست که<<از کوزه همان تراود که اندروست>> با توجه به این طرز صحبت کردن که شما دارید معلوم است که خودتون از شعور سرشارید!!!! من یه سؤال ازتون دارم این قوم شما(که به قول خودتون ذاتتون مشکل نداره) آیا به غیر از فحش چیزه دیگه ای هم بلد هستن؟؟؟؟؟در ضمن آقای با سواد پذیرفتن نه پزیرفتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد